- Totalt 0 kr
Allmänt
För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.
Vi följer Dataskyddsförorningen, GDPR, The General Data Protection Regulation). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt GDPR, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.
Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.
Personuppgifter i samband med köp
Dina person- och adressuppgifter samt e-post adress, som du uppger i din beställning används endast utav ProDog HB. Vi lämnar inte ut dem till tredje part och dessa hanteras enligt gällande bestämmelser i Dataskyddsförorningen, GDPR, The General Data Protection Regulation.
Mervärdeskatt
Det framgår tydligt i webbutiken om priserna är inklusive eller exklusive moms.
Beställning
Du kan endast beställa via vår webbutik. Alla andra former för beställning måste avtalas med oss i förväg. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd.
Vi gör vårt bästa för att butiken ständigt ska vara uppdaterad, men eftersom vi också har fysisk butik samt kunder på vår Rehabanläggning så händer det att vi inte har hunnit uppdaterat webbutiken och vissa varor kan då ha tagit slut.
Vi kontakter dig så fort som möjligt om detta skulle uppstå.
Betalningsalternativ
Klarna Checkout - Faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
En avgift tillkommer på 19:- vid betalning av Faktura, Konto eller Delbetalning.
Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Delbetala från 50,-/mån - 59 kr i uppläggningsavgift.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En administrationsavgift om 19 kr tillkommer på fakturan
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Hämta och betala dina varor i butiken
Hämta din order enkelt, smidigt och betala direkt i butiken som finns i Ösmo, Nynäshamn. Bara att höra av dig till oss, gärna via mejl eller SMS!
Fördelen är att du slipper betala frakt om du väljer att betala i butiken. Varorna hämtas hos oss efter överenskommelse. Vi meddelar dig per mail eller telefon när din order är klar att hämtas så kommer vi överens om tid och plats för hämtning.
Du kan betala kontant och med de vanligaste kreditkorten, bland annat VISA, MasterCard/EuroCard, samt Swish mm.
Orderbekräftelse
I samband med godkänd beställning kommer en orderbekräftelse till den e-post adress du angett.
OBS! Kontrollera att du skrivit in rätt e-post adress.
Om du inte får någon orderbekräftelse ber vi dig titta i din "Skräppost" och om ingen bekräftelse finns där så kontakta oss på, info@prodog.nu
Kontrollera snarast att ordern stämmer och kontakta oss omgående om du har några frågor eller problem.
Vi kan inte garantera att de färger som visas på webbplatsen exakt återger de färger som produkten har i verkligheten. Hur färgen återges beror på inställningar i din dator.
Frakt
Alla paket skickas via Posten med MyPack eller Varubrev, men ibland kan hända att vi använder oss av annan speditör. Du betalar frakten enligt speditörens gällande prislista. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, såvida inte annat avtalats i förväg.
Leverans
Frakt
Det mesta finns hemma i lager och normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Såvida det inte framgår vid beställningen att leveranstiden är längre.
Du får avi och kan hämta ut paketet på aviserat
utlämningsställe. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella
förseningar beroende på fraktbolaget.
När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, om inte annat anges.
Vi måste dock reservera oss för att leveransindikeringen kan grunda sig på felaktiga uppgifter, vilket innebär att en leverans kan komma att ske såväl tidigare som senare än beräknat. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma.
Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order.
Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats (se nedan under "Avbeställning").
Om din beställning innehåller produkter som både finns i lager och som inte finns i lager så skickar vi de lagerförda produkterna dig tidigare än de varor som inte finns inne för tillfället och den restnoterade produkten sänds så fort vi fått in den på vårt lager igen och det tillkommer ingen extra fraktavgift på den. Delleveranser som sker på din egen begäran medför ytterligare fraktkostnad för dig.
I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats.
Transportskada
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annat utlämningsställe och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan innan du öppnat paketet och du misstänker att skadan är av den art att den kan henföras till postens hantering ska du kontakta dom och göra en skadeanmälan.
Uppstår en ev. tvist som inte kan lösas med posten kontakter du oss på ProDog.
Vid ev. skada måste du spara godsets originalemballage och adresslapp för att kunna ge oss aktuellt kollinummer. Detta är nödvändigt för att vi ska kunna ersätta trasigt gods.
Vi kontrollerar samtliga varor innan de skickas från vårt lager men om du trots det får en felaktig eller skadad vara ber vi dig meddela oss snarast (inom max 7 dagar).
Skriv ett mejl, beskriv felet och bifoga gärna bilder. Glöm inte att ange ditt ordernummer, namn samt telefonnummer. Vi skickar då en ny vara och ersättning för dina eventuella utlägg.
Om varan utgått betalar vi tillbaka beloppet inkl dina ev. utlägg.
OBS! Skicka inte tillbaka något innan du kontaktat oss. Vi löser inte ut paket som skickats till oss mot efterkrav/postförskott.
Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss, är du som kund ansvarig.
Oavhämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”.
Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”. Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.
Öppet köp
Du har full returrätt inom 14 dagar från att du fått varan. Returrätten gäller bara om varan skickas tillbaka i originalförpackningen, i de fall denna finns. Returkostnaden betalas av dig som kund. Vi betalar tillbaka dina pengar så snart varan har kommit till oss. För snabb hantering av återbetalning av pengar ber vi dig att uppge ett kontonummer där pengarna kan sättas in.
Ångerrätt.
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den.
Om du ångrar ditt köp står du för transportrisken (dvs. risken att varan skadas eller kommer bort) när du returnerar varan. Använd den medföljande retursedeln och var noga med att fylla i alla uppgifter. Skicka sedan tillbaka varan till oss.
Om du vill utnyttja din ångerrätt tar vi ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten.. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc. Observera också att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.
Reklamationer och återköp i vissa fall
Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan inom 3 år från du tog emot varan och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.
Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du snarast efter att du tog emot varan, skicka reklamation till oss via e-post förutsatt att du reklamerar skadan inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.
Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan, men vi återbetalar inte den ursprungliga frakten.
Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.
Gör din reklamation eller retur här --
Information och bilder
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara.
Force Majeure
Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
Tvist
Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.
Andra villkor
Garanti: ProDog lämnar inte någon garanti utöver tillverkarens garantivillkor.
Bedrägeriförsök: Polisanmäls omgående.
Tvist: Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Företagsinformation: ProDog, Klövstavägen 31, 14891 Ösmo. Tel. 073-9705294. E-post: info@prodog.nu
Organisationsnr: 969733-3178. Företaget är godkänd för F-skatt.